måndag 30 mars 2015

Nordiska Trädgårdar 2015, del 1






Jag var på en väldigt välordnad bussresa med Breviks hembygdsförening till Nordiska trädgårdar i lördags. Det var människorna som var den stora behållningen på mässan. Allt ifrån mitt resesällskap till de jag lyssnade på och träffade vid olika montrar! Både John Taylor och Doreen Månsson bjöd på sig själva och fjärilsföreläsningen med Jan Sjöstedt lärde mig massor. Skulle ha haft en dag avsatt till scenerna och alla intressanta talare! Balkongerna skall jag visa i nästa inlägg. Det var flera av dem som var jättefina! Det fanns mycket fint och bra över huvud taget, som Konstig designs fina insynsskydd med pelargoner och Grönytekonsults Silkyprodukter. Att få nyutgivna böcker signerade var också roligt. Men, och det finns ett stort MEN, det var för mycket skräp och produkter som inte hade någonting med trädgård att göra! Den platsen kunde ha fyllts upp med mer design, inspiration och växter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar