onsdag 21 januari 2015

Ris & Ros!

Anna Stenberg

Anna Stenberg

Ros!

Rosenskärm såklart! Medinilla magnifica med vackra stora blad och underbara exotiska blommor i rosa- aprikos med limefärgade inslag. Den här växten förenar alla trender och alla inredningsstilar 2015. Lika snygg på trendiga pedistalen som i trendiga ampeln! Och lika fin i mormors fönster, utan element under, på landet som på vägghängda vita högblanka skåpet i lägenheten! Men se upp- den måste ha mycket ljus men inte stark vårsol.

Mer ros... jag ger mig själv en klapp på axeln efter högsta betyg på första designkursen på Trädgårdsakademin, där jag läser till trädgårdsarkitekt. Kursen har varit riktigt rolig att genomföra och nu tar jag direkt tag i kurs nummer 4...


Ris!

Nej inte riktigt direkt för jag är risig. Huvudvärk idag och feber igår. Varför skall inte vi härdiga nordbor kunna klara oss igenom en helt vanlig vinter utan influensor och förkylningar stup i kvarten? Nu ska jag bädda ner mig igen!

Trevlig vecka!

Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Usch och fy för trist influensa. Skickar stor o många kryakramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Underbart vacker blomma! Färgerna är helt i min smak :)
    GRATTIS! Vad duktig du är! Hoppas nästa kurs går lika bra!

    Tusen tack gulliga du som tittar in hos mig och lämnar en gullig hälsning fast jag inte hinner eller har ork med bloggandet. Det har varit mycket en längre tid och för lite ledighet och återhämtning så skapande och inspirationen är som bortblåst :(

    KRYA PÅ DIG!

    Kram kram Marie

    SvaraRadera