fredag 23 mars 2012

Köket idag...min stil...

Köket för dagen...




På sidan Fabriken har jag antagit utmaningen att beskriva min stil. Egentligen är den inte bara min... den är husets! Vi har renoverat och inrett i den stil som vi känner att vårt lantliga hus från 30- talet förtjänar. Några genvägar såklart men i stort sett en lantlig, gammaldags inredning som fungerar för en barnfamilj! När vi köpte vårt hus 2007 hade jag nyss renoverat en modern lägenhet så jag var färdig med lounge- stilen. Med stormen Gudrun i minnet ville vi ha kakelugnar och järnspis. Och med tanke på att vintern är lång ville vi ha en ljust. Jag har alltid varit intresserad av inredning. Jag tänker, planerar, budgeterar, ritar och vrider och vänder på olika lösningar. Efter det letar jag i inredningstidningar för att hitta något liknande! Så jag har en lite omvänd inspirationscykel! Att titta runt på bloggar har jag nyss börjat med. Det är inte klokt vad många underbara hus det finns i vårt avlånga land! Och vad många fina trädgårdar, projekt, affärer, pyssel och fina bilder!
Ha en riktigt bra helg!!!

8 kommentarer:

  1. vilka härliga köksbilder.....jag frågade ju dig om den snygga skåpet/lådan i ditt kök....va inne på deras hemsida tyvärr fanns inte denna kvar men de hade en annan snygg...tyvärr var min köksvägg 7 cm för kort..suck.....vad hade du köpt de läckra zinkkrukorna du visar på bilden????frågade nog detta vid ett annat inlägg men glömt...skyller på åldern hahahaha ha det så gott kramen från Maja

    SvaraRadera
  2. De är från Gårdsromantik.se. Ägaren har faktiskt lånat min bild till sin webbshop. Lite kul...

    SvaraRadera
  3. Men... Åhhhh, så fint!
    Är det ditt kök? Underbart!
    Precis ALLT är ju jättesnyggt!

    Önskar dig en trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Vacker kök och inredning. Ha en trevlig dag

    SvaraRadera
  5. Such natural, simple beauty, Anna! Love the rustic touches!

    xoox laurie

    SvaraRadera
  6. Anna, så himla fina grejer du har i ditt kök ! - Du har verkligen blick för att få det trivsamt och hemtrevligt !
    Ha en skön fredag !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det i ditt kök. Köket är ju det utrymmet som används mest i huset. Fina saker blir man glad av.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. ”STOLEN är kökets belöning efter dagens mat, bak & tvätt.
    för att man sedan med nya krafter, göra allt igen - på samma sätt.”

    Så fint med trästolen mot det vita köket. :)

    Jättefin inredning.
    Ha en bra dag!
    Hälsningar Veronica G

    SvaraRadera