torsdag 18 augusti 2011

Njuter av den fina kvällen!



Vilken vacker sommarkväll! Barnen har äntligen somnat. De vaknar snart igen men just nu är det lugnt. Sitter och funderar på vilka lökar jag skall putta ner i trädgården i höst. Och vad vi skall göra inne. En del av vardagsrummet, byggd lite som ett hörnskafferi som förvaring för tv och allt som hör den till, är högst på önskelistan! Har tänkt på det länge. Ett skåp med fina dörrar som är snyggt och praktiskt både öppet och stängt. Sen så såg jag ett reportage i lokaltidningen hos Vita Ranunkler- Marie i Hjo. Det var verkligen fint! (Måste titta på hennes blogg någon gång!) Blandade hennes vackra skåp med min egen ide och nu har jag börjat rita på "skafferihörnan" som är rejält och med bra ventilation för alla saker som tillhör P. Om jag inte hittar gamla dörrar tänkte jag ta spröjsade fönster och bygga in i dörrarna. Projekt nummer två är en vikvägg byggd av gamla fina, vita spegeldörrar. De står och väntar på gångjärn i ladugården och när de är på, skall de få tjäna som vägg mellan sovande småttingar. För det tredje vill jag röja i skafferiet. Fler glasburkar skall användas istället för att bara stå där och näverkorgen skall rymma potatis istället för leksaker.Givetvis finns det fler projekt än så men de tar vi en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar